понедељак, јул 24, 2006

Da li imate osecaj da vam vreme "izmice"?

Vreme... imamo ga nekada na pretek, a nekada nismo ni svesni da nam je proslo! Ranije, a i sada pokusavam da razmisljam zasto vreme koje je, neko bi rekao nagomilani niz sekundi ili minuta ili sata ili... nekada brzo, a nekada sporo prodje!
Pricao sam sa svojim prijateljima, raznim ljudima, i zajednicko je da vreme (godine npr.) sve brze i brze prolaze.

Ovo je prava prilika da pokusam da objasnim moje vidjenje tog, ako se moze nazvati tako, fenomena!

Dakle, vratimo se na sam pocetak svacijeg ovozemaljskog zivota.
Beba koja se tek rodila naravno da nema svest o vremenu niti predstavu sta je to - bar se tako misli. Ja mislim da ipak ima neku predstavu o vremenu, jer mi se cini da se nekada mogu setiti i detalja iz svoje rane mladosti (dakle nesto sto je definisano vremenom).

Dakle, sutrasnji dan od rodjenja za bebu predstavlja celokupno njeno zivotno iskustvo o dotadasnjem zivotu. Tako, kada napuni prvu godinu, to je bebino (detetovo) prvo saznanje da je to period od jedne godine - a njemu je to ceo dotadasnji zivot...
E sada stvar pocinje da se odvija tako da ce biti malo jednostavnija za shvatanje poente. Kada napuni npr. 2 godine, onda je period od godinu dana njegovo pola dotadasnjeg zivota. Dakle, relativno gledano - apsolutna velicina od jedne godine je sada relativno 1/2 njegovog dotadasnjeg "iskustva" o vremenu.

Sta se desava sada npr. u mojim godinama... imam ih 35 apsolutnih! Dakle, period od godinu dana je svega 1/35 deo mog dosadasnjeg zivota ili svega oko 2.86% mog dosadsnjeg zivota (a sa dve godine je to bilo 50% zivota)...

Nadam se da vec osecate ovu zavisnost - apsolutnog i relativnog osecaja vremena. Zato mislim da je ovo jedno od dobrih objasnjenja zasto imamo osecaj da vreme izmice, cak sve brze i brze!

Mozda neko ima drugacije tumacenje?

Ovde nisam uzeo u obzir da stariji covek ima i vise obaveze, koje jos vise osecaj vremena remete u korist toga, da dani prolaze munjevitom brzinom, pa meseci, godine...

I kada se okrenes, gde ti je bila mladost?

2 Comments:

Blogger eka said...

dobro si to skonto druze, ali ne zamaraj se mnogo time, osijedices tako mlad ;)
covjek zivi samo jedan tren odjednom, jedan dan odjednom najvise, godine lete apsolutno i relativno, ali ti zivi ovu sekundu i ne muci se fizikom..

петак, август 18, 2006 8:24:00 PM  
Blogger DZO said...

ma ne mucim se ja fizikom... nekako, razmisljam ponekad o raznim stvarima i eto, ovo mi se stvorilo kao logicna misao... samo sam hteo da je iskazem!

shvatam ja da se zivi za ovaj trenutak i tome sto vise treba teziti. zivi sada i ovde a ne u mislima kako ces i da li nekada nekako ziveti!

недеља, август 20, 2006 12:04:00 AM  

Постави коментар

<< Home